Útfelújítással indul a nyári városkarbantartási program  
2013.06.19.
Add a Facebook-hozAdd a Twitter-hezAdd az iWiW-hez
-
A város képviselő-testülete mindig megteremti a pénzügyi feltételeket, hogy a szükséges karbantartási munkákat elvégezze. Mint ahogyan előző évbekben is beszámoltunk róla, volt figyelem és pénz is fordított járdák, vízelvezető árkok, utak felújítására és más közérdekű javítási munkára. Idén is igen sok tétel szerepel azon a listán, amit az ittlakók kéréseit is figyelembe véve összeállított a városüzemeltetési csoport. Ebben az évben  először a Templom utca került felújításra.
     A Temlom utca felújításáról - sok más mellett - már régen foglalkozik a képviselő-testület. Különösen azóta van a figyelem középpontjában az út, amióta megkezdte működését a Járóbeteg Szakellátó Központ a volt laktanya területén. Az autósok inkább választották a József Attila utcát, de az is igen leterhelt szűk, és sok gondot okoz a megálló járművek sokszor lehetetlen kerülgetése is.
     Nos az út igen masszív, úgynevezett bazaltbetonból készült. Sok évtized nehéz járműveit kibírta, de az is tény, hogy több helyen a fagy mégiscsak beférkőzött a résekbe, kátyúkat kialakítva a felületen. Ezért aztán felért egy terepautós versennyel végigmenni ezen a betonszalagon 4 kerékkel. Aszfaltborítás nem jöhetett szóba két ok miatt. Először is azért, mert a jelenlegi költség legalább húszsorosát igényelte volna, ami éppen nem áll rendelkezésre. De műszakilag sem jó megoldás, hiszen a betonhoz nem tapad megfelelő múdon az aszfalt, a hőkiterjedése viszont eltér, így rövidesen felgyűrődéssel lehetne számítani egy vékonyabb aszfaltréteg esetén.
     A képviselő-testülte legutóbbi soronkívüli ülésén tárgyalta és el is fogadta azt műszaki megoldást és árajánlatot, amely a meglévő útfelület lemarásával teszi egyenletessé, kátyúmentessé, járhatóvá. Erre a célra egy speciális gép létezik, ami képes leköszörülni 3-5 centimétert a kemény anyagból. És sikerült egy napra ezt a gépet Rétságra iránytani. A művelet kalkulált ára közel 3,5 millió forint.
      A képeken látható, hogy kedden elkezdődött a munka, és estére a gép be is fejezte azt ami rá várt. Azóta kipróbáltam. Ég és föld a két felület közötti különbség. Lehet simán gurulni, közlekedni. A következő egy-két napban a csatlakozások és kapubejárók hozzáillesztése történik meg a mélyebb úthoz, illetve ha valahol előfordulna olyan repedés, vagy mélyebb kátyú, amit a gép nem tudott eltüntetni, annak a javítása. Ma már látható, hogy ez egy elfogadható, jó megodlás, ami legalábbis évekre biztosítja a laktanya megközelítését. Az is igaz, hogy a lehetőség (a gépi kapacitás és a pénz) ennyire futotta. A laktanya kapuja utáni szakasz is hasonló szerkezetű, bár tény, nem annyira kopott, tehát jobban használható.
      Mindezekkel együtt elindulnak majd az egyéb munkálatok is. Már most is szép tarka virágok kerültek az utcai virágtartókba és azt rendszeresen locsolják is. A városüzemeltetési csoport betárolt több autónyi mart aszfaltot, ami megfelelő helyen ugyancsak javíthat az adott út minőségén. Elkészült a tűzoltószertár felújítása is, arról külön riportban számolunk be. A felmérés befejeztével a képviselő-testület dönt a munkák ütemzéséről, a kivitelezők kiválasztásáról, és a szükséges pénzügyi fedezetről. Mindezzel együtt ebben az esztendőben a város belső képe igen nagymértékben megváltozik, hiszen folynak a Városközpont felújítás munkálatai. Ennek része az iskola és a művelődési központ előtti park, a két intézmény felújítása, valamint a Zrínyi és a Kossuth utca érintett szakaszainak felújítása is. Ami viszont már ma látható, a Piac téri parkoló, illetve az ahhoz vezető aszfaltos út. Mindezen munkálatok alakulásáról természetesen beszámolunk.
     A képek a kicsit zajos, de rendkívül hasznos egy nap tevékenyégét és eredményét mutatják.
GiK 
.
www.retsag.net
©Copyright
E-mail
Webmester
<vissza
^fel-