Képviselő-testületi ülés 2011. junius 30.
-
Rétság Város Önkormányzat Képviselő-testületének soronkívüli ülése
2011. junius 30. (csütörtök) 16.00 órakor lesz.
Az ülést a Rétsági Televízió élő adásban közvetíti.

Bevezető kommentárunk itt olvasható >>>
Az ülés jegyzőkönyve itt megnyitható >>>

Napirend előtt
Tájékoztató a két testületi ülés közötti időszakban az önkormányzat érdekében végzett polgármesteri munkáról
Előterjesztő: polgármester
Az előterjesztés itt letölthető >>>
Előzetes kommentárunk itt olvasható >>>
Napirendi javaslat
1./ 2011.évi költségvetésről szóló 3./2011.(III.01.) önkormányzati rendelet módosítása
Előterjesztő: Mezőfi Zoltán polgármester
Az előterjesztés itt letölthető >>>
Az előterjesztés mellékletei táblázatos formában >>>
Előzetes kommentárunk itt olvasható >>>
2./ Rétság Város Helyi Építési Szabályzatának és településszerkezeti tervének módosítása
Előterjesztő: Mezőfi Zoltán polgármester
Az előterjesztés és mellékletei itt letölthetők >>>
Előzetes kommentárunk itt olvasható >>>
3./ Anyakönyvi rendelet megalkotása 
Előterjesztő: Hutter Jánosné aljegyző
Az előterjesztés itt letölthető >>>
Előzetes kommentárunk itt olvasható >>>
4./ Szervezeti és Működési Szabályzat módosítása 
Előterjesztő: Hutter Jánosné aljegyző
Az előterjesztés itt letölthető >>>
Előzetes kommentárunk itt olvasható >>>
5./ Rétság Város Központi Településrészének funkcióbővítő település rehabilitációja című pályázattal kapcsolatos beszerzési eljárások, szolgáltatások
Előterjesztő: Mezőfi Zoltán polgármester
Az előterjesztés itt letölthető >>>
Előzetes kommentárunk itt olvasható >>>
6./ Beszámoló a Napközi Otthonos Óvoda 2010. évi működéséről 
Előterjesztő: Gyurcsikné Fekete Magdolna óvodavezető
Az előterjesztés itt letölthető >>>
Előzetes kommentárunk itt olvasható >>>
7./ Beszámoló a Rétsági Önkéntes Tűzoltó egyesület 2010.évi működéséről
Előterjesztés: Mezőfi Zoltán polgármester
Az előterjesztés itt letölthető >>>
Előzetes kommentárunk itt olvasható >>>
8./ Céltartalék feloldása
Előterjesztő: Vargáné Fodor Rita pü.csop.v.
Az előterjesztés itt letölthető >>>
Előzetes kommentárunk itt olvasható >>>
9./ Jegyzői álláspályázat kiírása
Előterjesztő: Hutter Jánosné aljegyző
Az előterjesztés itt letölthető >>>
Előzetes kommentárunk itt olvasható >>>
10./ A képviselő-testület 2011. évi munkatervének módosítása
Előterjesztő: Mezőfi Zoltán polgármester
Az előterjesztés itt letölthető >>>
Előzetes kommentárunk itt olvasható >>>
11./ Közterület felújítások
Előterjesztő: Mezőfi Zoltán polgármester
Az előterjesztés itt letölthető >>>
Előzetes kommentárunk itt olvasható >>>
12./ Képviselői tiszteletdíj felajánlás
Előterjesztő: Mezőfi Zoltán polgármester
Az előterjesztés itt letölthető >>>
13./ Vértesvolán szerződés
Előterjesztő: Mezőfi Zoltán polgármester
Az előterjesztés itt letölthető >>>
Előzetes kommentárunk itt olvasható >>>
14./ Városüzemeltetés csoport működési feltételeinek biztosítása
Előterjesztő: Vargáné Fodor Rita pü.csop.vez.
Az előterjesztés itt letölthető >>>
Előzetes kommentárunk itt olvasható >>>
15./ Ügyeleti hozzájárulás emelése
Előterjesztő: Vargáné Fodor Rita pü.csop.vez.
Az előterjesztés itt letölthető >>>
Előzetes kommentárunk itt olvasható >>>
16./ Laktanya területén lévő bérlemények
Előterjesztő: Mezőfi Zoltán polgármester
Az előterjesztés itt letölthető >>>
Előzetes kommentárunk itt olvasható >>>
17./ A kiemelt feladatok ellátása
Előterjesztő: Mezőfi Zoltán polgármester
Az előterjesztés itt letölthető >>>
Előzetes kommentárunk itt olvasható >>>
18./ Egyebek
Zárt ülés
1./ Laktanya területén lévő bérlemények előterjesztés kiegészítése Előterjesztő: Mezőfi Zoltán polgármester
2./ Javaslattétel megyei kitüntetésre
Előterjesztő: Mezőfi Zoltán polgármester
3./ Megbízási díj kifizetésének engedélyezése
Előterjesztő: Hutter Jánosné aljegyző
4./ Tájékoztatás finanszírozásról (szóbeli)
Előterjesztő: Hutter Jánosné aljegyző
Rétság, 2011. június 24.
Mezőfi Zoltán
polgármester

Az üléshez a Pénzügyi és Városüzemeltetési Bizottság tárgyalására kedden, junius 28-án kerül sor.
A mellékelt iratok többsége pdf formátumú. 
Megnyitásához Adobe Acrobat Reader szükséges. 
Akinek nincs a gépén, innen letöltheti, és installálhatja


.Bevezetésképpen
     Hát nincs könnyű helyzetben a testület. Ismét 22 téma közel 250 oldalnyi elég nehéz szöveg. Csak azért ilyen "kevés", mert több nem készült el, amit a polgármester szeretett volna bevinni tárgyalásra. (Ha szeretett volna miért nem kezdi el időben a felkészülést?) Ezennel is halasztott ülésről van szó, hiszen a munkaterv szerint június 17-én lett volna a júniusi ülés. Az elhalasztásról ugyan döntött a testület, bár jómagam a tervezett munkarendtől való eltérést nem szeretem. Így több időnek kellett volna maradni az előkészületekre, ami egyrészről sikerült, másrészről nem.
      Nézzük melyek az "egyrészről". Ha valaki végégtekinti a már feltett iratokat, látható, hogy a többsége már megfelel a legszigorúbb előírásoknak, részletes felvezetés, mellékletekkel való felszerelés, tanácsnoki vélemény szerepel rajtuk. Jól érvelők, áttekinthetőek, alternatívák közül van miről dönteni. Van ahol részletes tanácsnoki vélemény világítja meg a témát, van ahol ugyan rövidebb, de két tanácsnok is segített az előkészítésben. Lassan igazolódik az az elképzelésem, hogy ha rendes munkamenetben, időben és tervszerűen készülnek az anyagok, akkor ez nem akadály, hanem tényleges segítség egy-egy téma testületi döntés elé hozásához. Olyan előkészület ami a következő kapcsolódó ügyekben is segít, és hosszútávon megtérülő befektetés.
     Akkor mi van "másrészt"? Hát igen kéremszépen. Vannak anyagok amit az aljegyző készített elő, láthatóan időben kiadva az illetékes közreműködőknek, szakelőadóknak, az anyagok elkészültek, és megfelelnek a fenti elvárásoknak. Van aztán pár olyan anyag, ami nem felel meg. No csak tippeljenek, miért van ez a különbség? Nem kell sokáig gondolkodni. Van néhány irat, amely pároldalas, mellékletek nélküli tanácsnoki véleményt is mellőzve ki lett küldve a testület számára. Ezek a polgármester nevéhez köthetők. Nincs megelőző konzultáció, előkészítés, csak úgy puff neki, majd a testülettel szavaztatunk, esetleg népszerűtlen helyzetbe hozzuk, mert szépet akarni pénz nélkül is lehet, de majd mondja ki a testület amire nincs pénz. Eléggé elítélhető eljárás. Ilyen gyögyszem a Vértesvolán ügye. Csak úgy lecsap, mint a jég viharban. Nincs egy helyrajzi szám, nincs egy telekkönyvi kivonat, nincs körültekintés. Az csak a kisebb hiba, hogy Börzsöny étterem sincs már vagy 20 esztendeje - a buszmegálló átnevezését jómagam is többször kértem a polgrámestertől korábban, biztosan "elfelejtette". A gond csak az, hogy minden valószínűség szerint a fő közlekedési út és az ahhoz kapcsolódó buszmegálló öböl nem is a város tulajdona. Állami tulajdon a közútkezelő fennhatósága alatt. Akkor meg miről tárgyalunk? Hogy ingyen növeljük a buszforgalmat az amúgy is alig elviselhető megállóban? Meg mi van akkor amikor beköltözik a pályaudvarra a többi szolgáltatás? Ja azt is elfejlejtettük, hogy nemrégiben még nagyot álmodtunk és a dolgok összefüggenek. Aztán hasonló slendriánság tapasztalható a kiemelt feladatok állásánál. Hát kérem ez minősíthetetlen. A részleteket majd ott leírom. Nemcsak mellékletek nincsenek, de még az sem, amiről azt írta hogy ott van. Összefüggéstelen habratyolás, a lényeg nemlátásával. No persze hogy nincs tudatos és folyamatos előkészítés, nincs tanácsnoki vélemény. Mert ám ez is napirendként tárgyalandó téma, ugyanazok a szabályok vonatkoznak. Nem egy kipipálós, hogy firkantok fél oldalt kérek a járóbetegtől 2 oldalt amiből lett másfél, oszt csókolom. Hol van a tanácsnoki véleményezés. Láthatóan a városgondnok által beterjesztett irat precízebb, részletesebb, megindokoltabb mint a polgármester ezen anyaga. (A kölönbség pedig "csak" tízmilliókban mérhető.) Pedig a városgondnok alig 2 hónapja van itt.  Remélem egyszer eljut a testület oda, hogy az ilyen előkészítetlen témákat leveszi napirendről és még egyéb következmények is várhatók. Mindig is ilyenből voltak az éjjszakáig tartó viták, mellébeszélések, félremagyarázások, mert nincs előkészítve. Akkor kár vele foglalkozni.

Már megint zárt ülés
      Ez is egy érdekes történet. Az SzMSz pontosan tartalmazza, hogy mely témákban lehet zárt ülést tartani. Ebből egy valóban közé sorolható, a kitüntetési javaslat. Az összes többit akárhogyan nézem a az SzMSz 16. §-ba sehogyan nem fér bele. (Most persze nem játszhatom a naívat, hiszen külön borítékban kaptunk anyagokat ehhez a tárgyaláshoz, de azok tartalmáról még utalás szerűen sem nyiltakozhatok, így a további pár mondat csupán általánossságban kell hogy lejegyzésre kerüljön.) Semmi indoka nincs egy laktanyai bérlet bármilyen ügymenetével kapcsolatban zárt ülést tartani, miként egy megbízási díj kifizetéséről sem. Ezek sem nem személyi ügyek, sem nem hatóságiak. A finanszírozásról való tájékoztatást meg nem is tudni mi lesz, mert szóbeli előterjesztésről szól a meghívó.
      Röviden. Jómagam azt támogatom, hogy csak az SzMSz szerinti ügyek kerülhessenek zárt ülésre. Más egyszerűen törvénysértő a nyilvánosság kizárásával tárgyalni. Régebben ugyan többször elhangzottak magyarázatok, hogy ha egy iratban személyek neve szerepel, akkor azt ne lehessen emlegetni, ne lehessen nyiltan beszélni róla, és egyebek. Vicces volt már akkor is, hiszen a legtöbb iratban különféle minőségben szerepelnek személyek, cégek, intézmények, szerevezetek. (Aki bármiylen kapcsolatban kerül az önkrományzattal, akár kérelemmel, követeléssel, javaslattal él, vagy bérlő, bérbeadó, szolgáltató, stb, tudomásul kell vennie, hogy az irata nyilvánosságra kerülhet. Már az adótitok sem adótitok, mert az adósok listáját rendre közzéteszik, törvényesen. érdemes elmenni a feketlista.hu oldalra, olykor érdekes tételekkel találkozik az ember, és nincs apelláta, hogy ne legyen nyilvános) Ez tehát nem lehet ok a titkolózásra. Arról nem is beszélve, hogy a hozott döntések úgyis nyilvánosak. Annak jegyzőkönyvi kivonata a határozattal nyilvános kell hogy legyen.

Hol van a lejárt határidejű határozatokról szóló beszámoló?
      Ugyancsak nem mehetünk el szó nélkül azon tény mellett, hogy ismét nem került kiküldésre ez a többször már elemzett fontosságú irat. Nem tehetek persze úgy, mintha a hátteret nem ismerném. Mert egyrészről ismerem. Jelenleg a jegyző és aljegyző közül csak egy személy áll helyt minden hivatalvezetési és előkészítési ügyben. Mindemellett a belső ellenőrzések, és már elkerülhetetlen helyzetek feltártak olyan tennivalókat, amelyben több dolgozónak napokra elfoglalta idejét. Egyszerűen nem lehetett nem lépni pl. a rendőrségi feljelentés ügyében, és egyebekben. Ezzel együtt személyi változások is bekövetkeztek a hivatalban. Gyermekáldás miatt 2 fő, egyéb okokból három fő munkáját kell nélkülözni, akiknek a pótlása foylamatosan történik, és nem is lehetséges egyik napról a másikra. Az tehát elvtelen képmutatás lenne, haz azt állítanám, hogy igenis tessék éjjel is dolgozni, egy nap álljon 28 órából, és ha a fene-fenét eszik akkor is legyen meg ez a papír. Ilyen körülmények között lehet(ne) belátással lenni, és valószínűleg a testület többi tagja is lesz.
     Mindez nem teszi érvénytelenné azt a sokszor emlegetett elvárást, hogy a normális testületi munkának az alapfeltétele, hogy a döntésekről időben és kellő részletességgel beszámolás történjen. Ha ebben egyszer rend lesz, akárt az interneten is folyamatában követhetővé kellene tenni mely témák hol tartanak, melyek vannak befejezve, stb.
     Nem tartom kizártnak, hogy kapunk bizottsági ülésre valamilyen iratot, ez azonban a mulasztást sem nem pótolja, sem nem elegendő idő a felkészülésre. Mert eleve elfogadhatatlan, hogy a képviselők kellő elemzés, rálátás nélkül elfogadjanak valamit, mert akkor utána hallhatjuk a többször is ismételt papagályszöveget, hogy "a testület tájékoztatva lett megszavazta". Nem szavazza meg. Ennyi!
     De kicsit mögé kellene nézni ennek az ügynek. Lehet ezt számonkérni a hivatal vezetésen, aki - miínt már említettem - 2 fő helyett egy személyben erősen csökkent látszámmal látja el a faladatát? Egyértelművé kell tenni, hogy nem lehet! Hiába van ugyanis, hogy ezt a kimutatásat - jobb híjján - mindig a jegyző készítette elő, kijelenthető, hogy ez nem az ő dolga. Bizony nem! Aki meg felelős, csak hallgat nagyokat, még az is előfordul, hogy a maga "sok munkájára" hivatkozva másokat állítana bűnbaknak. Ha ezt valaki bevenné! Igen a polgármesterről beszélek, akinek ez nem lenne egyből világos. Ezen anyag előterjesztője törvény szerint és munkaterv szerint is a polgármester. Legyen már annak vége, hogy az igen tisztességes fizetésért még akkor sem kell a gép mellé odaülni, amikor a hivatali dolgozók megszakadnak. Bizony ennek az anyagnak az előállításáért, hitelességéért a polgármester felelős. Már csak azon oknál fogva is, mert minden határozat, döntés végrehajtásáért, annak ellenőrzéséért ő tartozik felelősséggel az Önkormányzati törvény szerint is. Az ő dolga ebben szervezni, ellenőrizni, feladatot adni ha kell, és számonkérni. Akkor nem lenne logikus, hogy az ő gépében van az a lista, amit ellenőrizni kell hol tart, és naponta a történtekről beír pár szót, vagy pár mondatot? Annál is inkább mert a legtöbb dolog végrehajtásáért konkrétan megjelölve is ő a felelős. (Jelenthetem már van számítógépe a polgármesternek, bár hogy mire használja az még nem derült ki.) Aztán ezt a listát elég lenne kinyomtatni az időszak végén. Ha tervszerű folyamtos munka folyik, ilyen egyszerű lenne a dolog. Nem egyszerű persze, ha éppen a polgármester nem hajtja végre - az esetek többségében - a számára előírt feladatokat, és akkor más agyalódjon azon mit is kellene oda beírni mentegetésére, hogy aszongya "folyamatban van", "a levelet elküldtük, nem válaszoltak", "szóban megebszéltem az illetékessel", és hasonló nagyívű füllentések, amelyről 90%-ban lehet tudni, hogy nem igaz. Az irat elkészültének elmaradása tehát egyértelműen a polgármester felelőssége.

Tanácsnokok
     Látható az előkészítő munkában az iratok elsőként említett, jól kidolgotott részében a tanácsnokok résztvesznek. Munkájuk konkrét segítséget jelent a készítés folyamatásban. (Már ahol bevonták a készítésbe.) No ezt itt nem ismételném, mert még vád ér, hogy "szép ruhában fényezzük magunkat", és hasonló aranymondásokkal támadnának le embereket akik dolgoznak, olyanok, akik nem soksemmit tesznek az ügyek előbbre vitelében.
      Inkább az a lényege a bevezetőben írt gondolatoknak, hogy jómagam ezennel 6 iratot "tanácsnokoltam", nem is igen lehet szűkszavúsággal vádolni. Nyilvánvaló a leírt véleményemtől eltérőt itt nem tudnék írni, megismételni pedig felesleges, tehát azon témáknál maga a tanácsnoki vélemény is felér egy kommentárral. Ovassák el, meglátják ugyanolyan kritikus, mintha ide írtam volna. Ezeket az adott témánál tehát nem ismétlem meg, de utalni fogok rá.



Mivel igértem kommentárokat hát legyen. Ha röviden is témánként. DSajnos a bizottsági ülés jó éjfél utánra is elhúzódott, elég sok megvitatnivaló volt. Erről úgyis beszámol a bizottság elnöke. Csak pár reflexió háttérként egyes kérdésekhez.


Tájékoztató a két testületi ülés közötti időszakban az önkormányzat érdekében végzett polgármesteri munkáról Ezt a hatamas munkát nem gyűztük már máskor sem "dicsérni". Hát kéremszépen ha az eltelt másfél hónapra is csak ennyire futotta, akkor semmi nem változott a polgáremester munkához való hozzáállása tekintetében. Azt hogy a TDK hasznosítása ügyében a vállalkozók, a Megyei közgyűlés, a Spektíva dolgozik, azt tudjuk bár ez nem a polgármester munkaköre. Amit meg rábízott a testület, hogy a RétInveszt szerződést érvényesen bontsa fel, arra csak annyi a válasz, hogy elküldte. Ez sem nem válasz, sem nem elintézés. Magyarul nem hajtotta végre. Ezt sem. Más témáknál újra arra hivatkozik, hogy az másik napirend része. Na az ide ne irkálja. Mert mindkettőnél a másikra hivatkozva nem lépni előre az ügyekben kicsit átlátszó és már unalmas is. 2011. évi költségvetésről szóló 3./2011.(III.01.) önkormányzati rendelet módosítása Az irat alapos, részletes, bár a bizottsági ülsésen hangzottak el kiegészítések. Mindenesetre évek óta az első alkalom, hogy egy ilyen módosításnál nem billen fel a költségvetés egyensúlya. Most nem billan fel. Nincs felelőtlen előre költekezés, fedezet nélküli vállalás, félévnél is tartja magát a város a megtervezett számokhoz. A módosítások tulajdonképpen a bevételek mértékével azonosak, és legfőképpen annak kiadási terveit, illetve kereteit tartalmazzák.

Rétság Város Helyi Építési Szabályzatának és településszerkezeti tervének módosítása Az anyag tulajdonképpen arról szól, hogy a CBA építéshez vett területettel kapcsolatosan újabb követelések fogalamazódtak meg, amit az előző testület el is indított. Az üggyel kapcsolatban - még egyszerű állampolgárként - adtam be észrevételt, ami az irathoz csatolva van. Az abban foglaltak ma is helytállók, és érvényesek. Megismételni kár.
     Egy tény. Rétság város közlekedési szempontból legfrekventáltabb helye látszik kialakulni a 2-es út és a furcsa Z betűt rajzoló útkereszteződésben a Kossuth utca elején. Ott ahol a 2-es út környezete a legszűkebb. Indulna a buszpályaudvar, ami napi legalább 100 autóbusz ki és beközlekedését teszi szükségessé. (15 méteres buszok is!) Ezzel együtt az átjárás megszünik a piactér felé, tehát személyautóknak még egérút sem jut. A Sipos bolt felújítása kapcsán az út részéből adott engedélyt a város parkolóhelyek kialakítására, ami tovább szűkíti a teret. Szemben a József Attila utcára terelődik a Járóbeteg forgalma, hiszen a Templom utca szinte járhatatlan. De ha járható lenne is ugyanezt a szűk szakaszt terheli, ahonnan már ma is nehéz kihajtani. Tetézi a gondot, hogy a hulladékudvart is e területen közelíthetik meg a nem túl kisméretű járművek, és azok a lakosok, akik kicsiben itt adják majd le az oda szállítható hulladékukat. Na most erre fel a terv szerint a Kossuth utca felől kellene biztosítani a napi közel 1000 személyautó, és ki tudja mennyi árufeltöltő kamion forgalmát. Nem is tudom hogyan képzelik ezt egyesek?
     Ez a terv ebben a formában nem jóváhagyható! Egyrészről el kell készíteni egy közlekedési hatástanulmányt, ami minderre, és a lehetséges megoldásokra előírásokat, engedélyeket, szabályokat tartalmaz.
     A másik sem elhanyagolható. Nem egyedi kérélmekre egyedi megoldásokban kell gondolkodni, mert a rendezési terv nem erről szól. Áprilisban a testület előírta, csak nem lett előkészítve a városrendezési terv teljes felülvizsgálata. Na kéremszépen itt az alkalom, hogy a minden más dologgal egységben áttekintésre kerüljön ez a rész is. Majd akkor a közlekedési hatástanulmány birtokában lehet dönteni. Addig nincs miről.

Anyakönyvi rendelet megalkotása  Törvényi előírások alapján szükséges az egyes anyakönyvi eseményekkel kapcsolatos helyi szabályokat megalkotni. Az indítvány erre tesz kisérletet. Jómagam bizottsági ülésen lényegi módosító indítványokat adtam be, ami gyakorlatilag a helyi lakosokat mentesítené a költségtérítés alól. Mivel ezeket még tovább kell egyeztetni, a bizottság javaslata alapján később kell teljesen kidolgozva, a módosításokat beépítve visszahozni. Mert az itt sem megy - legyen az bárki a módosító javaslattevő - hogy részletes meggondolás nélkül szavaznánk nem kellően kodifikált szövegről. Ez tehát egy következő ülésre részletesen összedolgozva az új javaslatokkal, visszakerül.

Szervezeti és Működési Szabályzat módosítása  Törvényi előírás alapján kötelező a város életében fontosabb rendeleteknél megalkotásuk előtt biztosítani az állampolgárok számára a véleményezési jogot. Szerintem nagyon helyesen. Ennek szabályai kerültek beépítésre az SzMSz-be. Továbbaik a témában leírásra kerültek a tanácsnoki véleményben, amelyet mellékelve az anyagnál meg lehet találni. 

Rétság Város Központi Településrészének funkcióbővítő település rehabilitációja című pályázattal kapcsolatos beszerzési eljárások, szolgáltatások Szabályosan lefolytatott közbeszerzési eljárás alapján lettek kiválasztva a városközpont rahabilitáció kivitelezésében közreműködők. Nem teljesen tanulságok nélkül való azért az eljárás, de az biztos, hogy minden nyiltan, a szabályoknak megfelelően történt és a közbeszerzési tanácsadó ezek alapján tesz javaslatot döntésre.

Beszámoló a Napközi Otthonos Óvoda 2010. évi működéséről  Az Óvoda munkájáról készült beszámoló precíz, alapos. Véleményem a hozzá csatolt tanácsnoki iratban olvasható, azt nem ismételném meg. Beszámoló a Rétsági Önkéntes Tűzoltó egyesület 2010.évi működéséről Hasonlóan az előzőhöz, részletes beszámolót kaptunk, és pontos képet az önkéntesek életéről, munkájáról. A korábbi pénzügyi gondok már nem olyan nyomasztók, a szertárat társadalmi munkában fejlesztik. Ugyancsak részletes vélemény olvasható a csatolt - és itt is elérhető - tanácsnoki értékelésben. Céltartalék feloldása Ez a téma a Járóbeteg-ellátó működési hiányát hivatott rendezni. Azt a pénzt, amit hozzá kell tenni ahhoz, hogy egyáltalán működni tudjon. Ebben a hónapban újabb majd 7 millió forintot. Még jó, hogy a testület erre tartalékolt. A működés költségeivel és a beruházás befejezésével persze még vannak tisztázatlan kérdések, amelyekre a testület választ vár. Eddig hiába kérte, most sem kaptuk meg a felügyelő bizottság elemző jelentését, vagy a projektzárás teljes pénzügyi áttekintését. Sajnos lehetnek még meglepetések, újabb nem várt költségek, pedig nem kellene. Nincs fedezete.


Jegyzői álláspályázat kiírása A megüresedett jegyzői állást 30 napon belül meg kell hirdetni. Ennek a kötelességének - és jól felfogott érdekének - tesz eleget a testület az előterjesztés tárgyalásával, a pályázat kiírásával. Indokoltnak tartom a szigorúbb feltételek támasztását, ami a gyakorlati időt és a vezetői tapasztalatot illeti. Több vélemény a csatolt tanácsnoki jelentésben A képviselő-testület 2011. évi munkatervének módosítása Decemberben megfogalmazott javaslatomra kerül minden év felénél kiegészítésre a testületi tanácskozás terv. Sok dolog elmaradt az előző félévben - nem a képviselők hibájából ezt nem is kell mondani - amelyek nem maradhatnak el. És vannak új aktulaitások is, amelyek felvétele javasolt. Szükségesnek látom, hogy a közvélemény is előre tudja, milyen új tárgyalnivalókat tervez a testület. További gondolatok a csatolt tanácsnoki véleményben. Közterület felújítások A képviselő-testület a legszükségesebb útfenntartási munkálatokhoz a költségvetésben különített el pénzeket. Bár a lehetőségek szűkösek, de megfelelő szervezéssel sok jogos panaszt lehet orvolosni. pl a temetőben a Jászteleki és Szérűskert utcákban. Bár "nem vertük nagydodra" az előkésíztő szervezés elindult, most már a kivitelező kiválasztás és a munkák elkezdése van hátra. Erről szól a javaslat, amelynek alapján rövidesen el is indulhatnak a tervezett munkák.

Vértesvolán szerződés Ez valami elképesztő. A kommentárok bevezető sorai között is írtam erről. ebben a formában elékésíztetlen, és érdemben nem tárgyalható. Nem is felel meg a vonatkozó elírásoknak, nincsenek csatolva megfelelő mellékletek, nem látta tanácsnok. Ezért sem, tárgyalható, de legfőképp azért, mert nem láthatjuk tisztán a tényeket és a következméyneket. Majd ha az előterjesztő ezeket pótolja lesz mitről tárgyalni.

Városüzemeltetés csoport működési feltételeinek biztosítása Egyszerűen felfoghatatlan hová tűntek el a korábbi műszaki csoportnál és közfoglalkoztatásban használt szerszámok, gépek. Tény, hogy nincsenek, nyilvántartások sincsenek, eddig gazdája és felelőse sem volt ezen kérdéseknek sem. Ahhoz hogy dolgozni lehessen, eszközök szerszámok kellenek. Ehhez biztosít a testület pénzt. Nem külön pénzt, hanem a benyújtott lista alapján engedi felhasználni azt, amit eleve ilyen célokra tervezett. És ez így is van jól. Az egy további kérdés, hogy a városüzemeltetési csoportvezető kötelessége megteremteni a nyilvántartási elszámoltatási rendszert, hogy ezen szerszámok ne tűnjenek el. Ehhez egy hely is kijelölésre kerül a laktanyában műhely céljára a javaslat szerint.

Ügyeleti hozzájárulás emelése Az orvosi ügyelet kistérségi lebonyolításának gesztora Rétság. A kezdetben jó kezdeményezés több gondot is felvet. Az első az, hogy növelni kell az erre fordított költséget, amit fejkvóta alapján lehet a településeknek elszámolni. De az is gond, hogy sok község nem fizeti ki a maga részét, van amelyik már 2 éve egy fillért sem, de a kórház számára teljesíteni kell a fizetést, így Rétság hitelez ezen a téren. Nem kevesebbről, mint 2 millió forintról van szó, amelyet mint adóság, megörököltünk. Ezzel a helyzettel is kell valamit kezdeni a téma megtárgyalása kapcsán.

Laktanya területén lévő bérlemények Egy másik gyöngyszem, ahol úszhattak a város milliói. Teljesen áttekinthetetlen helyzettel találkoztunk, bérleti díj nélküli használatok, ötletszerű díjmegállapítások, gazdátlanság, stb, ami korábban jellemző volt az itt is mind jelen van.  Legalábbis eddig, mert a testület előírta, hogy a bérlemények helyzetét át kell, tekinteni és a bérleti díjakat újraszabályozni. Hát a korábbi döntések nem valósultak meg, de most elkészült az irat. Igen-igen tanulságos.
     A bizottság javaslata az, hogy egységes elvek alapján kell a bérleti díjakat megállapítani, és új szerződésekkel, rendezett körülményeket teremteni. Az újabb díj a gazdasági vállalkozóknak kedvezőbb, amitől azt is remélhetjük, hogy több bérlemény hasznosulhat, és ennélfogva nőhet a bevétel. Meg azért is, mert nem lesz a jövőben fizetés nélkül használt terület, épület.

A kiemelt feladatok ellátása Sajnálatosan azt lehet tapasztalni, hogy a kiemelt feladatok igazából nem hatja végre az, aki ennek a címzettje. Az irat ismét csak arról szól, hogy mi nem történt. Aztán néhány megjegyzés arra, hogy irat csatolva, ami nincs csatolva. Ha nem lenne fontos újabb határidőket és feladatokat szabni azt kellene mondani, hogy ez a téma sem tárgyalható így. Nem felel meg az előírásoknak, de a jogos elvárásoknak sem. Lényege, hogy a város életét legjobban meghatározó ügyekben érdemi előrelépés nincs, porhintés vuszont van. Ja egy dolog állítólag megtörtént. A Nagy-ferenczi Kft szerződésének hibás pontja végre - 5-10 kötelezés után - végre felbontásra kerültek. Ettől kellene a fenekünket a földhöz verni örömünkben? Nem kellene, bár tény, ezzel az egyetlen aktussal az ügyek normális mederbe terelésével jó pár 10 millió forintot tudunk a város érdekében jól felhasználni.
www.retsag.net
©Copyright
E-mail
Webmester
<vissza
^fel-